Curs: 2011-2012.
Professorat responsable: Margarida Falgàs i Mariona Masgrau.
Per a l'elaboració d'aquest bloc, ens hem plantejat els següents objectius.
- Conèixer, analitzar i contrastar diferents enfocaments d’aprenentatge de la llengua
escrita a Educació Infantil.
- Reflexionar sobre la seva aplicabilitat avui i en el nostre context.
- Fer propostes de treball a l'aula fonamentades (basades en la investigació teòrica i les
experiències prèvies que s'han conegut).
Aquests, però, estan pensats per a una selecció prèvia d'enfocaments teòrics:
- Pedagogia Waldorf.
- Glenn Doman i els bits (estimulació precoç).
- Marta Mata i l'Associació de Mestres Rosa Sensat: els moviments catalans de renovació
pedagògica.
- Ovide Decroly.
- Célestin Freinet.
- Ana Teberosky i Emilia Ferreiro: l'enfocament constructivista.
- Paolo Freire.
- Loris Malaguzzi i l’escola italiana.
- El currículum actual.
- Maria Montessori i les escoles Montessori.
- Actualitat (enllaços interessants, experiències d’aula, materials editats, notícies sobre el
tema, exploració d’altres països).
A través de grups cooperatius portarem a terme les tasques; d'aquesta manera, i a partir de les posades en comú ens enriquirem i tindrem l'oportunitat d'ampliar coneixements.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada