dilluns, 28 de maig del 2012

Loris Malaguzzi

 
Malaguzzi (1920-1994) és l’indicador i inspirador de l’aventura educativa Reggiana. Un mestre i pedagog que va dedicar tota la seva vida a la construcció d’una experiència de qualitat en la qual s’escolta, es respecte i es considera las potencialitats dels nens i nenes perquè es reconeixien els drets d’aquests éssers educats.


El seu treball es desenvolupa, després de la Segona Guerra Mundial, a les escoles infantils per nens i nenes de 0 a 6 anys, per la construcció d’un servei públic municipal que oferís a nens, nenes, famílies, treballadors i treballadores la possibilitat d’aprendre democràticament en una Comunitat Educativa.

Gràcies a les seves aportacions teòriques es van crear les Escoles Reggianes que van tenir una influència d’autors importants com Decroly, Freinet, Freire, Peztalozzi, entre d’altres.
A partir de totes aquestes aportacions Loris va crear el seu pensament i la seva metodologia pròpia.

Per acabar volem fer esment del poema dels 100 llenguatges de Loris Malaguzzi en el qual explica la capacitat dels infants per aprendre, aquests estan dotats de 100 llenguatges que l’adult intenta reprimir-los. L’infant és autònom i autosuficient per aprendre a partir de l’experimentació i experiència pròpia.

Power point "Loris Malaguzzi".





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada