Malaguzzi (1920-1994) és l’indicador i inspirador de l’aventura educativa Reggiana. Un mestre i pedagog que va dedicar tota la seva vida a la construcció d’una experiència de qualitat en la qual s’escolta, es respecte i es considera las potencialitats dels nens i nenes perquè es reconeixien els drets d’aquests éssers educats.
El
seu treball es desenvolupa, després de la Segona Guerra Mundial, a les escoles
infantils per nens i nenes de 0 a 6 anys, per la construcció d’un servei públic
municipal que oferís a nens, nenes, famílies, treballadors i treballadores la
possibilitat d’aprendre democràticament en una Comunitat Educativa.
Gràcies
a les seves aportacions teòriques es van crear les Escoles Reggianes que van tenir una influència d’autors importants
com Decroly, Freinet, Freire, Peztalozzi, entre d’altres.
A
partir de totes aquestes aportacions Loris va crear el seu pensament i la seva metodologia pròpia.
Per
acabar volem fer esment del poema dels 100 llenguatges de Loris Malaguzzi en el qual explica la capacitat dels
infants per aprendre, aquests estan dotats de 100 llenguatges que l’adult
intenta reprimir-los. L’infant és autònom i autosuficient per aprendre a partir
de l’experimentació i experiència pròpia.
Power point "Loris Malaguzzi".
Power point "Loris Malaguzzi".
Visita EscolaBressol ”El Pi del Soldat” de Sant Pol de Mar (Barcelona).
Fotografies "El Pi del Soldat".
MELODIE LÓPEZ
NATÀLIA SANTOS
ESTHER PÉREZ
JUDIT TORRENT
Fotografies "El Pi del Soldat".
MELODIE LÓPEZ
NATÀLIA SANTOS
ESTHER PÉREZ
JUDIT TORRENT
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada