MARIA MONTESSORI
"Cada
niño es único y necesita una libertad para crecer y explorar el mundo por sí
mismos porque sólo de esta forma estaremos educando a los futuros hombres”.
Maria Montessori (Chiaravalle, 1870 -
Noordwjek, 1952) va ser una pedagoga italiana que va renovar l’ensenyament
desenvolupant el congut mètode Montessori.

Segons el mètode Montessori el nen
aprèn a escriure, parlar i llegir de la mateixa manera que ho fa al gatejar,
córrer, caminar, etc. És a dir, l’infant aprèn de manera espontània i totalment
autònoma.
Els factors principals perquè
l’infant pugui desenvolupar el seu potencial com a ésser humà són: els sentits, un ambient preparat i el mètodecientífic.
Els sentits són importants perquè a
través d’ells els infants experimenten en la vida quotidiana i construeixen el
seu coneixement. Pel que fa a l’ambient preparat, els infants s’han de
desenvolupar dins d’un espai en el qual hi ha el material adequat a la seva
mida i les seves capacitats. En aquest sentit, la vida quotidiana es troba dins
l’aula. Per últim, el mètode Montessori segueix una observació científica a
través de l’adult, que serà l'encarregat de guiar-los en el seu procés
d’aprenentatge.
Per finalitzar, ens centrarem en el procés d’adquisició de la lectura i l’escriptura
segons aquest mètode i hem creat una proposta didàctica amb els materials Montessori de la lectura i l'escriptura.
Enllaços d'interès:
· Mètode Montessori
· Pedagogia de la responsabilitat i l'autoformació
L'escola que vam anar ha visitar va ser:
· Escola Montessori Girona
Entrevista a Rosa Vila Carrera
Bibliografia
Enllaços d'interès:
· Mètode Montessori
· Pedagogia de la responsabilitat i l'autoformació
L'escola que vam anar ha visitar va ser:
· Escola Montessori Girona
Entrevista a Rosa Vila Carrera
Bibliografia
Components del grup:
- Laia Berloso
- Carla Fernández
- Laia Fernández
- Mireia Solé
- Laia Berloso
- Carla Fernández
- Laia Fernández
- Mireia Solé
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada